26 November 2008

OPERASI BERSEPADU PTI !!!

Kota Kinabalu:
Bila kita memikirkan dan cuba berfikir secara mendalam dan rasional tanpa memperdulikan Tindakan yg sudah dan sedang akan diambil oleh Pihak berkuasa Kerajaan menerusi Jabatan jabatan berkuasa seperti Polis, Imigresin, JPN dan Rela untuk membentras PATI @ Pendatang Tanpa Izin ini, apakah Sdra/Sdri rakyat Malaysia di Negeri Sabah tidak terasa, merasakan dan berfikir berapa banyak kali sudah Operasi Bersapadu dilakukan di Negeri ini? Disamping itu apakah Sdra/Sdri tidak berfikir dan memikirkan berapa Juta orang sudah PTI dari Negara Philippine,Indonesi dan Pakistan yang telahpun mendapatkan "HAK" yang sangat sangat mahal iaitu sebuah "MYKAD" ataupun "KEWARGANEGARAAN" Negara Malaysia... Siapakah yang "BERKUASA" untuk memberikan sebuah "KEWARGANEGARAAN" kepada Pendatang pendatang ini? Sekarang ini sudah banyak Peluang peluang pekerjaan didalam Jabatan Kerajaan Negeri/Persekutuan dan Swasta di Negeri ini telahpun di isi oleh Generasi Pertama PATI ini. Dimanakah para Pemimpin Negeri Sabah dan Negara Malaysia berada? Kenapakah perkara ini dibiarkan begitu sahaja....? Apakah Pemimpin pemimpin Komponen BN dan Pembangkang di Negeri Sabah cuma Pendang dan Dengar sahaja perkara ini? Dimana sudah Maruah kita sebagai Rakyat Malaysia di Negeri ini? Seolah olah Pemimpin Politik yang berkuasa pada hari ini KESEMUANYA hanyalah Menjaga kepentingan diri mereka sahaja. Pemimpin Negeri Sabah hanya Pandai mengampu dan bersendiwara sahaja, semasa memerlukan Undi Rakyat Negeri ini mereka berucap berapi-api semasa berkempen pada Pilihan Raya. Walhal merekalah Perosak dan Pembinasa Generasi Rakyat Malaysia di Negeri Sabah. Apakah Sdra/Sdri tidak memikirkan dan merasakannya?..... Sama samalah kita berfikir apakah FORMULA terbaik untuk mendapatkan PENAWAR/UBAT bagi penyakit yang sedang melanda Pemimpin dan Bala yang menimpa Negeri Sabah di bawah bayu ini..... (Ikhlas dari saya BB Admin).

4 comments:

zauzi said...

saye warga bangsa Indonesia, kalian orang malaysia tak lagi punya hati nurani, kapan kalian mau berubah menjadi lebih baik? kalian serakah dan zalim kepada saudara-saudara kami yang bekerja di malaysia. kalian menjamah tanah kami tapi kami BELUM memerangi kalian kerana kami merase kita ini satu agama dan satu rumpun, yakni Melayu. bukankah kalian tahu itu? mana aktivis kemanusiaan malaysia? atau kita perang saja seperti zaman Soekarno dan Soeharto?

m said...

Saudara Terhormat, Saya menjawab Komen anda kerana ini adalah Blog saya dan bagi pihak Negara saya sendiri.Apakah yg Saudara maksudkan di dalam penulisan Saudara? Zalim kepada Warga Indonesia? Kapan dan d mana salah Pemerintah Malaysia? Menjamah tanah Kamu? dimana Tanah Indonesia yg Malaysia ambil? Selaku Umat Manusia atau Rakyat Indonesia kamu yg sudah bisa nulis dan komen didalam blog saya mungkin Kamu tidak memahami situasi keberadaannya lagi,Anda terus2 aja Menghentam membabi butakan? Apa yang Pemerintah Malaysia lakukan kepada Rakyst Indonesia yg berkerja diMalaysia? Banyak sebab2 yg memungkinkan Pemerintah Malaysia mengambil tindakan dan tidak Mengambil tindakan yg Wajar kerana Bangsa Indonesia itu masih kami dan Pemerintah Malysia angap masih serumpun dan seagama. Cuba Saudara sendiri datang ke Malaysia dan lihat Tingkah laku dan gelagat Umat Indonesia yg mencari kelebihan datang ke Malaysia ini dengan kepala dan mata Saudara??? Saudara akan dapat melihatnya dengan jelas. Jangan ikut Rasa marah dan perasaan kamu yg hanya menuding dan menyalahkan Pemerintah Malaysia dan Rakyat Malaysia saja Mas...Banyak Rakyat Indonesia perseorangan yg menjadi JUTAWAN dan Mencari Kelebihan diMalaysia ini. Anda kan tahu Tebiat Rakyat yang "EKSTRIM" membolehkan kejadian Huru hara, Selaku seorang dan Beragama Muslim kita jangan 100% Ikut perasaan kita saja. Muslim yang sejati itu adalah seperti Pa'SBY lemah lembut dan tidak Ekstrim. Seandainya Kalian semua punya perwatakan seperti Pa'SBY ini pasti penulisan diBlog saya ini anda mengaluarkan kata2 juga bersopan....Terima kasih kerana Komen anda dan terima kasih juga kerana membaca Komen saya.

BB Admin said...

Pemimpin Politik telah memberikan brjuta juta MY KAD kepada PTI Philipines/Indonesia/Pakistan diseluruh Negara ini. Wajiblah juga kami selaku Rakyat Malysia Warganegara Malaysia memikirkan apakah Lojikanya pemberian ini? Apakah di suatu hati nanti Pribumi asli di Negeri Sabah ini bersaing dan berbunuhan dengan pendatang yg telah di berikan MY KAD ini? Apakah yg Menghantui Saudara Zauzi Warga Indonesia? Apakah kami Serakah dan Kejam sepertimana Pemilikblog ini katakan? Sebelum Komen yg menyakitkan hati org lain berfikirlah terlebih dahulu dengan Otak yang DIngin Mas...

Tuan Cobra said...

Sdra Zauzi,Rakyat dan Pemerintah Malaysia memang mempunyai Hati nurani Rakyat "HANURA" kyk Partai Pa'Wiranto.Tetapi permasaalahan yang anda komen itu adalah hanya Salah Pengertian aja. Pemerintah Malaysia sudah banyak Menerima dengan tidak sengaja mau melukai Hati Rakyat Indonesianya. Di Negara ini terlalu Ramai sudah Pendatang dari Indonesia yang Berakhir Tempoh Paspor mereka nyampai ke 2,3 tahun kok. Apakah tidak patut Pemerintah Malaysia mengusiar dan menengkap Warga Indonesia yang sudah Tamat Tempoh Paspor mereka? Apakah maksud Saudara/Mas ngomong Pemerintah Malaysia Serakah dan Zalim? APa maksudnya Pemerintah Malaysia Menjamah Tanah kepunyaan Indonesia? Baca dulu tulisan yang Punya Blog ini baru Mas buat Komentarnya.Ok !!!

MASJID TARAKAN

MASJID TARAKAN

Followers